Regulamin zakupów w sklepie internetowym e-subaru.pl
§ 1 Informacje ogólne
Właścicielem sklepu internetowego pod adresem www.e-subaru.pl jest Maciej Grenewicz, prowadzący działalność gospodarczą SpaceCar Maciej Grenewicz, zarejestrowana w Łodzi 92-333, ul. Wydawniczej 5, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki NIP: 833-131-19-79 REGON: 100388828, dalej zwany Sprzedającym.
§ 2 Definicje
1. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem sklepu.
2. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedającym umowę w ramach sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3. Konto - konto klienta w sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach.
4. Produkt - dostępna w sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
5. Przedmiotami transakcji są produkty wymienione w ofercie, przedstawione na stronie sklepu, dostępne w chwili składania zamówienia.
6. Regulamin - regulamin sklepu e-subaru.pl
7. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez sprzedawcę pod adresem internetowym www.e-subaru.pl
8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy sprzedającym a klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego sklepu.
9. Zamówienie – oświadczenie woli klienta, określające jednoznacznie rodzaj i ilość towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży.
§ 3 Kontakt ze sklepem
1. Adres sklepu: Wydawnicza 5, 92-333 Łódź
2. Adres e-mail sklepu: info@e-subaru.pl lub info@spacecar.pl
3. Numer telefonu sklepu: +48 516 280 516; +48 42 213 28 19
4. Klient może kontaktować się ze sklepem telefonicznie lub w siedzibie stacjonarnej w godzinach 09.00-17.00 w dniach poniedziałek - piątek
§ 4 Zasady ogólne
1. Zapoznanie się z asortymentem sklepu nie wymaga logowania.
2. Sprzedawane towary są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.
3. Sklep może wystawiać w ofercie towary uszkodzone w czasie transportu w obniżonej cenie. Uszkodzenie jest wyraźnie zaznaczone w opisie danego produktu oraz ukazane na zdjęciach.
4. Ceny podane na stronie są wyrażone w polskich złotych lub euro i są cenami brutto, zawierają VAT.
5. Na kwotę końcową zamówienia składa się cena produktu oraz koszty transportu, o której Klient jest informowany w trakcie składnia zamówienia.
6. Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją regulaminu sklepu.
7. Złożenie zamówienia jest możliwe bez rejestracji tylko przy zamówieniach przedpłaconych. Zamówienia za pobraniem wymagają założenia konta.
§ 5 Składanie zamówień
1. Informacje zawarte na stronie sklepu nie stanowią oferty sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Kupujących do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży.
2. Zamówienia w sklepie można składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3. Zamówienia złożone w sobotę, niedzielę lub dni ustawowo wolne od pracy, są przyjmowane do realizacji w najbliższym dniu roboczym następującym po nich.
4. Złożenie zamówienia polega na:
a) Wybraniu produktu
b) Wybraniu dostępnych metod dostawy
c) Wybraniu dostępnych metod płatności
5. Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni dane konieczne do wysłania towaru (adres, telefon, e-mail).
6. Klient może wybrać dokument sprzedaży (paragon lub faktura) w trakcie składania zamówienia, który dołączany jest do przesyłki. Umieszczony na paczce pod listem przewozowym. Na życzenie Klienta dokument sprzedaży może być wysłany drogą elektroniczną na podany adres e-mail.
7. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia, Klient informowany jest najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od złożenia zamówienia.
§ 6 Dostępne metody płatności
1. W sklepie dostępne są poniższe metody płatności:
a) Płatność BLIK
b) Płatność szybkim przelewem PAYNOW
c) Płatność kartą
d) Płatność portfelami cyfrowymi
e) Płatność przy odbiorze – tylko dla Klientów, którzy założyli konto w sklepie
f) Płatność przelewem tradycyjnym – w tytule przelewu konieczne jest podanie numeru zamówienia, który otrzymuje Klient w wiadomości na podany adres e-mail.
Dane do płatności:
mBank konto dla płatności w złotych polskich
PL 03 1140 2004 0000 3102 7694 0304
Konto dla płatności w euro
PL 74 1140 2004 0000 3612 0570 6215
code SWIFT/BIC mBank: BREXPLPWMBK
§ 7 Dostępne metody dostawy
1. W sklepie dostępne są poniższe metody dostawy:
a) Przesyłka kurierska przedpłacona – przewoźnik DPD
b) Przesyłka kurierska pobraniowa – przewoźnik DPD
c) Przesyłka przedpłacona - Paczkomat InPost
d) Przesyłka pobraniowa – Paczkomat InPost
e) Przesyłka przedpłacona – ORLEN Paczka
f) Przesyłka kurierska przedpłacona – przewoźnik DHL
g) Przesyłka gabarytowa przedpłacona – CTL Group
h) Odbiór w siedzibie sklepu
2. Cennik jest dostępny na stronie w zakładce dostawa.
3. Przy zamówieniach z różnymi częściami gabarytowymi (tj. zderzak, maska, błotnik, wzmocnienie przednie), koszty wysyłki wyliczane są indywidualnie.
4. Nie wysyłamy za granicę przesyłek gabarytowych: zderzak, błotnik, maska, pas przedni wzmocnienie.
5. Przesyłki zagraniczne możliwe tylko za przedpłatą.
§ 8 Realizacja zamówień
1. Realizacja zamówienia następuje po wpłynięciu formularza zamówienia.
2. W przypadku braku danych koniecznych do realizacji zamówienia, Sprzedający może kontaktować się z Klientem w celu ich uzupełnienia.
3. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia w całości lub części, Sprzedający poinformuje Klienta niezwłocznie, nie później niż jeden dzień roboczy od dnia złożenia zamówienia.
4. Z chwilą otrzymania potwierdzenia o przyjęciu zamówienia do realizacji, zostaje zawarta umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedającym.
5. Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia liczy się:
a) W przypadku zamówień za pobraniem – z chwilą wpłynięcia prawidłowo wypełnionego formularza zamówienia i przyjęcia go do realizacji,
b) W przypadku zamówień przedpłaconych - z chwilą wpłynięcia potwierdzenia płatności od operatora PAYNOW lub zaksięgowaniu się wpłaty na koncie bankowym w przypadku przelewu tradycyjnego.
6. Zamówienia przedpłacone, za które płatność nie zostanie uregulowana w ciągu 7 dni kalendarzowych, zostaną anulowane przez Sprzedającego.
7. Zamówienia są wysyłane zgodnie z wypełnionym formularzem, za pośrednictwem wybranego przewoźnika przez Klienta.
8. Dostawa zamówienia do Klienta jest odpłatna, zgodnie z cennikiem dostawy na stronie https://e-subaru.pl/pl/content/1-dostawa
9. Koszty dostawy są zliczane automatycznie w trakcie składania zamówienia, całkowity koszt dostawy będzie widoczny po dodaniu wszystkich produktów do koszyka i wybraniu przewoźnika przez Klienta.
10. Odbiór zamówień w siedzibie sklepu jest bezpłatny.
11. Do każdego zamówienia dołączany jest dokument sprzedaży (paragon lub faktura), który umieszczany jest na paczce pod listem przewozowym, chyba że Klient wyraził życzenie by został doręczony w formie elektronicznej poprzez maila.
12. Zgodnie z art. 106b ust. 5 ustawy o VAT – do paragonu wystawionego bez numeru NIP nabywcy, nie będzie możliwe późniejsze wystawienie faktury z numerem NIP.
§ 9 Prawo odstąpienia od umowy
1. Zgodnie z art. 27 Ustawy z dn. 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm., ) Kupujący ma prawo do zwrotu zakupionego produktu bez podania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania zamówienia. Termin ten jest nieprzekraczalny.
2. Klient może odstąpić od umowy, składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu dostępnym w zakładce dokumenty na stronie https://e-subaru.pl/pl/content/6-Dokumenty lub składając stosowne oświadczenie poprzez maila.
3. W przypadku przesłania oświadczenia poprzez maila, Sprzedający niezwłocznie prześle potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia.
4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
5. Klient ma obowiązek zwrócić produkt niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
6. Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu produktu, tj. wysyła zwrot na własny koszt.
7. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8. Zwrotu produktu należy dokonać na adres:
SpaceCar Maciej Grenewicz
ul. Wydawnicza 5
92-333 Łódź
9. Prawo odstąpienia od umowy dotyczy konsumenta, gdy przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową ( w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego.
10. Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia zamówienia.
11. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez dowodu jej odesłania.
12. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
13. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient lub zgodnie z wypełnionym przez niego oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.
14. Prosimy o nie odsyłanie paczek zwrotnych za pobraniem, pracownicy magazynu nie przyjmują takich paczek.
§ 10 Reklamacja i rękojmia
1. Sprzedający jest odpowiedzialny względem kupującego za wady fizyczne i prawne produktów zgodnie z Kodeksem Cywilnym.
2. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, jeżeli:
a) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
b) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
c) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
3. Wada prawna występuje, gdy sprzedana rzecz stanowi własność osoby trzeciej, jest obciążona prawem osoby trzeciej albo ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu. W przypadku sprzedaży prawa wada prawna może również polegać na nieistnieniu prawa.
4. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.
5. Sprzedający jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
6. Sprzedający jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
7. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedającego albo sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
8. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
9. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
10. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
11. Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
12. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedający może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
13. Zwrot rzeczy zgłoszonej na reklamację odbywa się na koszt sprzedającego.
14. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedającego o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedającego niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
15. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat.
16. Sprzedający ustosunkowuje się do żądania kupującego w terminie czternastu dni od wpłynięcia roszczenia.
17. W celu usprawnienia procesu reklamacji zalecane jest zawarcie w zgłoszeniu:
a) Danych kupującego,
b) Opis wady,
c) Okoliczności wystąpienia wady,
d) Żądanie kupującego w związku z wystąpieniem wady.
18. Kupujący może skorzystać z formularza zgłoszenia reklamacji dostępnego na stronie w zakładce dokumenty https://e-subaru.pl/pl/content/6-Dokumenty
§ 11 Ochrona danych osobowych
1. Serwis internetowy e-subaru.pl dokłada wszelkich starań by zgromadzone przez nią dane osobowe Kupujących podlegały ochronie przewidzianej w przepisach prawa dotyczących ochrony danych osobowych, w tym na zasadach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 2017 r. o ochronie danych osobowych.
2. Administratorem danych osobowych Kupujących udostępnionych serwisowi internetowego e-subaru.pl przez Kupujących jest firma SpaceCar Maciej Grenewicz z siedzibą w Łodzi przy ul. Wydawnicza 5, tel. +48 42 213-28-19, +48 516 280 516, posługująca się adresem e-mail: info@e-subaru.pl
3. Dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji złożonych zamówień lub świadczenia innych usług drogą elektroniczną.
4. Dane osobowe Kupujących są przechowywane przez okres obowiązywania zawartej z Kupującym umowy lub do momentu złożenia przez Kupującego sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych.
5. Kupujący ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, żądania ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia. Kupujący ma również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych. Ponadto, Kupującemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6. Podanie danych osobowych przez Kupującego jest dobrowolne, ale niezbędne w celu składania zamówień, założenia konta oraz korzystania z określonych usług świadczonych drogą elektroniczną.
7. Serwis internetowy e-subaru.pl stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
8. Informacje dotyczące tzw. RODO (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) znajdują się na stronie w zakładce RODO https://e-subaru.pl/pl/content/11-rodo
§ 12 Postanowienia końcowe
1. Wszystkie mechanizmy i oprogramowanie wykorzystywane przez Serwis internetowy e-subaru.pl są własnością Sprzedającego lub są wykorzystywane na podstawie umów lub licencji i są chronione prawami autorskimi i innymi. Korzystanie z Serwisu internetowego e-subaru.pl oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
2. Kupujący zobowiązuje się do przestrzegania zasad niniejszego regulaminu. Umowa może zostać wypowiedziana przez Sprzedającego w trybie natychmiastowym, gdy Kupujący narusza postanowienia niniejszej umowy.
3. Cała zawartość Serwisu internetowego e-subaru.pl jest objęta ochroną, wynikającą z przepisów polskiego i międzynarodowego prawa autorskiego i nie może być w żaden sposób przetwarzana, kopiowana czy linkowana bez pisemnej zgody Sprzedającego. Żadna część materiałów Sprzedającego, zarówno w formie elektronicznej, jak i drukowanej, nie może być rozpowszechniana bez pisemnej jego zgody.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061, 1237),
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513), ustawy o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796), ustawy o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
5. Regulamin wchodzi w życie z chwilą opublikowania na stronie e-subaru.pl
6. Sprzedający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do regulaminu. Wszelkie zmiany regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez sklep, nie krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia ich na stronie.
7. Cennik oraz informacje znajdujące się na stronach sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu.
8. Spory wynikające ze stosowania niniejszego regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów miedzy sklepem a Klientami, będą̨ rozpatrywane przez sąd właściwy według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1568, 1841).